Κυριακή 16 Σεπτεμβρίου 2012

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΟΜΗΡΙΑ



Οι περισσότεροι ξέρουμε τον ορισμό της ομηρίας: Είναι η κατάσταση παράνομης κράτησης ανθρώπου, για απολαβή χρηματικών ποσών ή άλλων αντικειμένων αξίας. Όλοι όμως, είτε το γνωρίζουμε είτε όχι, βιώνουμε την πολιτική ομηρία: Είναι η κατάσταση παρεμπόδισης της ελεύθερης ανθρώπινης βούλησης για απολαβή ή διατήρηση της εξουσίας.

Στην πρώτη περίπτωση ομηρίας, ένας άνθρωπος κρατείται ως εγγύηση μέχρι να δοθούν τα λύτρα. Στη δεύτερη, έχουμε οι ίδιοι βάλει ενέχυρο, επ’ αόριστον, την αντικειμενική κρίση και σκέψη μας.

Έχουμε μπει στη λογική της
ανταλλαγής. Διατηρούμε το φαύλο κύκλο που παραλάβαμε και συνεχίζουμε να χορεύουμε στο ρυθμό του πάρε – δώσε. Σου δίνω την ψήφο μου, αν μου δώσεις μια θέση στο Δημόσιο. Σου χαρίζω τις ψήφους της οικογενείας μου, για μια ευνοϊκή μετάθεση του γιου μου. Στην ουσία… πετάω το δημοκρατικό μου δικαίωμα για μια πρόσκαιρη και αμφίβολη απολαβή. Ένα δικαίωμα που αν το ασκήσω σωστά και ελεύθερα, θα με απαλλάξει από το να παρακαλώ για τα αυτονόητα.

Ζούμε λοιπόν, κάτω από το καθεστώς του «θα», των υποσχέσεων, της μεγαλοστομίας. Βιώνουμε μια πολιτική που δεν έχει ίχνος ηθικής. Βιώνουμε την πιο επικίνδυνη μορφή της πολιτικής…
Είμαστε όμηροι αυτών που ψηφίζουμε για να μας υποτιμούν, όμηροι στα χέρια αυτών που έκαναν την πολιτική επάγγελμα. Και είναι γνωστό, ότι η άσκηση της πολιτικής από επαγγελματίες, κρατά τον πολίτη μακριά από ό,τι διαμορφώνει τις τύχες της κοινωνίας, τον κρατά μακριά από ό,τι τον αφορά!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου